3 اصل ساده برای افزایش فالوور و موفقیت برند در اینستاگرام آرایش ، زیبایی و مدل لباس

3 اصل ساده برای افزایش فالوور و موفقیت برند در اینستاگرام

حضور شما در رسانه های اجتماعی می تواند به موفقیت کلی شما به عنوان یک کارآفرین کمک کند. شما باید از این فرصت به عنوان یک نقطه تمرکز رشد و استراتژی تبلیغاتی استفاده کنید. بر اساس آمار، 41 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده احساس می کنند برندهای مورد استفاده آنها نیاز به حضور قوی در شبکه های اجتماعی دارند.

اینستاگرام (Instagram) راهی مناسب برای بازاریابی برند شما است؛ البته به شرطی که افزایش فالوور زیادی داشته باشید و با استفاده از استراتژی های صحیح بتوانید آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. در ادامه به 3 راهکاری که برای رشد صفحه تجاری برندتان و افزایش فالوور می توانید انجام دهید، اشاره می کنم:

1. به آنچه مخاطب می خواهد توجه کنید، نه آنچه خودتان می خواهید

از اصول اولیه و ساده ترین استراتژی های بازاریابی موفق در اینستاگرام این است که به آنچه مخاطبان شما می خواهند در پیج شما ببینند توجه کنید. خود را به جای آن ها قرار دهید و ببینید که آن ها دوست دارند چه چیزی را ببینند، لایک کنند، در باره آن نظر بدهند و حتی فراتر از همه این ها، دوستان خود را به پست مورد علاقه شان منشن کنند.

به قول گری وینچوک: «بازار بازار است و بازار تصمیم می گیرد که آیا محصول شما به اندازه کافی خوب هستید تا مصرف شود». پس اگر می خواهید شانسی برای موفقیت و فروش کالا و خدمات خود داشته باشید نیازسنجی صحیحی از مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید.

2. از محتوا برای افزایش فالوور (followers) بیشتر استفاده کنید

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   راهنمای کامل سرمایه گذاری در بازار بورس - قسمت 2

من نمی توانم استراتژی «فالو کن تا فالوت کنم» را بفهمم. عده ای از کاربران هستند که به شرطی پیجی را دنباله و با اصطلاح فالو می کنند که دارنده پیج هم متقابلا آن ها را فالو کنند؛ در غیر این صورت ظرف چند روز پیج را آنفالو می کنند.

باید گفت که چنین مخاطبانی به معنای واقعی کلمه «هیچ ارزشی» برای پیج شما و به تبع آن برندتان قائل نیستند. برای آن ها محتوای صفحه تان مهم نیست. بنابراین نگران از دست دادن چنین گروهی از مخاطبان نباشید و سعی کنید با ارائه محتوای متنی و تصویری قوی فالوورهای واقعی و دوست دار پیجتان را جذب کنید.

3 اصل ساده برای افزایش فالوور و موفقیت برند در اینستاگرام آرایش ، زیبایی و مدل لباس

3. فعال و پاسخگوی مخاطبانتان باشید

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که معنای تعامل در شبکه های اجتماعی را به درستی درک نکرده اند و به ارسال روزانه یک یا چند پست، بدون تعامل با کاربران بسنده می کنید، باید گفت که سخت در اشتباه هستید. به یاد داشته باشید که تعامل در شبکه های اجتماعی دو سویه است. پس هر روز چند دقیقه وقت برای پاسخگویی به سوالات و نظرات کاربرانی که نیاز به پاسخگویی دارند اختصاص دهید.

اگر احساس می کنید که تعامل پیج و برندتان با مخاطبانتان کم است، دست به خلاقیت بزنید. از ایده های جدید استفاده کنید و با ایجاد کمپین، مسابقات متنوع و هر روش ممکنی که باعث افزایش فالوور و افزایش تعامل می شود، به بازدهی بیشتر برندتان کمک کنید.